۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۷

نماینده مردم اهواز در مجلس:

مخالف انتصاب مدیران پروازی در خوزستان هستیم

مخالف انتصاب مدیران پروازی در خوزستان هستیم

اهواز - نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان خوزستان در مجلس، مخالف انتصاب مدیران پروازی در این استان هستند و بهتر است در این شرایط از مدیران بومی استفاده کرد.

محمد امیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه وقتی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب منصوب شد، بسیاری از مردم گفتند خوزستان را نماینده‌های استان‌های دیگر مدیریت می‌کنند، چنین مسأله‌ای صحت داشته؟ و چرا باید اینگونه باشد، بیان کرد: خوزستان یک استان صنعتی است و تقریباً بیش از ۸۰ درصد نفت کشور از خوزستان تأمین می‌شود لذا اینکه دیگر نماینده‌ها در استان دخالت نمی‌کنند غیرواقعی است زیرا دخالت وجود دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: چهار نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس، خوزستانی هستند و مابقی نماینده‌های استان‌های دیگر هستند، انرژی یعنی نفت که البته نیرو هم حساب است اما اساساً نفت است لذا نماینده‌های دیگر استان‌ها قطعاً روی تصمیمات وزیر تأثیر می‌گذارند هرچند نماینده از عزل و نصب منع شده اما پیشنهاداتی ارائه می‌دهند.

وی گفت: قطعاً وزرا و مسئولان رده بالای کشور برای اینکه بتوانند رضایت مجلس را هم به دست آوردند در بسیاری موارد از نماینده‌ها مشورت می‌گیرند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه انتظار نماینده‌های خوزستان برای انتصاب اخیر مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب یک فرد بومی بوده است، تصریح کرد: اینکه تحکیم کنیم و بگوییم باید فلان شخص باشد، نبوده زیرا مصداق دخالت در عزل و نصب است که فرمایش حضرت آقا بر عدم ورود نمایندگان به عزل و نصب است.

مخالف انتصاب مدیران پروازی در خوزستان هستیم

امیر با اعلام اینکه باید بر شایستگی‌های فرد تاکید کنیم، عنوان کرد: وزارت نفت در خصوص شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و تعهد مدیرعامل جدید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در خوزستان صحبت داشته همچنین مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب نیز با نماینده‌ها صحبتی داشت و تعهداتی مربوط به خوزستان را برای خودش در نظر گرفته مبنی بر اینکه حتماً ظرفیت استان و جوان‌های خوزستان را فعال می‌کنم و از توانمندی‌های بومی‌های استان استفاده می‌کنم.

وی اضافه کرد: پیرامون تاکید داشته، خودم خوزستانی و فرزندانم اهوازی هستند؛ وی ساکن اهواز است. در اصل ما با مدیران پروازی مخالف هستیم اما اگر شخصی غیربومی باشد و بتواند همانند یک فرد بومی عمل کند، فعالیت خود را به مردم اثبات کند که به فکر مردم است، نگاهش به سمت منطقه خاص یا به یک جریان خاصی نباشد ما استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اظهار کرد: همچنین اگر فردی توانمند و ظرفیت داشته باشد که بتواند چرخه عظیم نفت را گسترش دهد استقبال می‌کنیم.

امیر با بیان اینکه پیرامون در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی صبحت هایی داشته است، ادامه داد: وی را قضاوت نمی‌کنیم اما نظارت دقیق و شدیدی داریم اگر متوجه شویم این شخص نتواند به مسئولیت‌ها و تعهداتی که در قبال نفت، کارکنان نفت، مردم و حتی استخدام‌های بومی عمل کند، آنگاه اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: برای نماینده اهرم‌هایی وجود دارد که بتوانند وزیر را کنکاش و حتی استیضاح کند، البته اینها سلسله مراتبی است که می‌تواند کنترل صورت گیرد تا شرایط مناسب برای یک استان ایجاد شود.

کد خبر 6255003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha